Monitory reklamowe są obecnie jednym z najczęściej wykorzystywanych nośników reklamy. Wraz z rozwojem technologii wyświetlaczy, w coraz większym stopniu zastępują one tradycyjne billboardy.
Planując wykorzystanie monitorów reklamowych, warto dowiedzieć się więcej o sprawdzonych strategiach, które wdrożyć można w celu zwiększenia efektywności przekazu reklamowego oraz tworzenia przekonującej komunikacji z odbiorcami.
Kilka słów o monitorach reklamowych
Monitory reklamowe bez wątpienia zmieniły oblicze reklamy. Ekrany cyfrowe wykorzystywane są obecnie bardzo szeroko. Od centrów handlowych po lotniska, od centrów transportu publicznego po reklamy ulokowane wzdłuż autostrad, są one obecne zarówno w dużych jak i małych miastach.
Ogromna zaleta monitorów reklamowych to przede wszystkim możliwość wyświetlania reklam w sposób elastyczny i niemalże nieograniczony jeżeli chodzi o formę wizualną. Przekaz reklamowy może być również zmieniany na bieżąco i dostosowywany do konkretnej grupy docelowej, co również stanowi ogromny atut tego rozwiązania.
Główne korzyści
Treść dynamiczna
Cyfrowe ekrany reklamowe mogą wyświetlać ruchome obrazy i filmy, które są bardziej angażujące niż obrazy statyczne. Wszelkiego rodzaju animacje oraz krótkie video umożliwiają reklamodawcom przekazanie większej ilości informacji w ramach jednostki reklamowej.
Aktualizacje w czasie rzeczywistym
Materiały emitowane za pomocą monitorów reklamowych aktualizowane mogą być praktycznie na bieżąco, co pozwala na szybką i łatwą zmianę komunikatu reklamowego. Jest to szczególnie przydatne w przypadku promocji ograniczonych czasowo lub reagowania na bieżące wydarzenia.
Sprzedawca detaliczny może natychmiast promować wyprzedaż błyskawiczną lub wydarzenie specjalne, będąc pewnym że komunikat dotrze do odbiorców we właściwym momencie.
Reklama kierowana
Monitory reklamowe mogą być programowane w sposób umożliwiający wyświetlanie różnych treści, w zależności od pory dnia, lokalizacji lub danych demograficznych odbiorców.
Ten poziom dopasowania zapewnia, że przekaz reklamowy lepiej trafia do odbiorców, zwiększając prawdopodobieństwo zaangażowania. Kawiarnie mogą zatem za pomocą innych reklam promować oferty specjalne rano (osobom dojeżdżającym do pracy) oraz innych w przypadku przekąsek popołudniowych.
Opłacalność i możliwość testowania
Początkowa inwestycja w monitory reklamowe rekompensowana jest dzięki oszczędności długoterminowej. Wyświetlacze cyfrowe eliminują potrzebę drukowania i kosztów instalacji związanych z tradycyjnymi billboardami. Ponadto możliwość zdalnej aktualizacji treści zmniejsza koszty operacyjne i umożliwia częstsze zmiany przekazu reklamowego w celach testów skuteczności.
Strategie skutecznej reklamy cyfrowej
Angażujące treści
Sednem reklamy cyfrowej jest treść. Treść reklam powinna przyciągnąć uwagę odbiorców i możliwie najdłużej ją utrzymać. Warto używać obrazów, filmów i animacji o wysokiej rozdzielczości, ponieważ to podstawowy czynnik skutecznego wzbudzenia atencji. Warto jednak pamiętać, iż podstawowy przekaz nadal musi być jasno i krótko przedstawiony. Zawierać powinien również silny element wezwania do działania.
Wykorzystanie danych
Personalizacja to bardzo silna broń w arsenale reklam cyfrowych. Dlatego warto wykorzystywać dostępne dane dotyczące demografii odbiorców, ich wzorców zachowań i tego, co najprawdopodobniej zadziała w połączeniu z przekazem reklamowym. Podejście oparte na danych i treści dostosowanej, skutecznie zwiększa poziom zaangażowania, przynosząc lepsze wskaźniki konwersji. Jest tak ponieważ odbiorcy utożsamiają się z przekazem reklamowym i czują się z nim bardziej związani kiedy odpowiada on bezpośrednio ich potrzebom i zainteresowaniom.
Funkcje interaktywne
Funkcje interaktywne, jak kody QR czy czujniki ruchu, mogą przekształcić monitory reklamowe w punkty bardzo wciągające i angażujące. Odpowiednie wykorzystanie elementów interaktywnych zachęca do aktywnego uczestnictwa w reklamie, tworząc niezapomniane i trwałe wrażenie.
Wyświetlacz może zawierać np. interaktywną grę lub ankietę, w której użytkownicy mogą uczestniczyć, co sprzyja głębszemu zaangażowaniu w markę.
Optymalizacja
Umiejscowienie wyświetlacza względem odbiorców i optymalizacja przekazu to dwa bardzo ważne czynniki, które mogą albo stworzyć, albo zniszczyć skuteczność tego rodzaju reklamy.
Miejsca o dużym natężeniu ruchu, jak centra handlowe, lotniska czy ulice, to najlepsze lokalizacje, aby uzyskać maksymalną widoczność i ekspozycję. Ponadto należy zwrócić uwagę na wysokość i kąt widzenia wyświetlacza, aby zapewnić maksymalną widoczność i zaangażowanie.
Jeżeli tylko to możliwe, wyświetlacze powinny znajdować się na wysokości oczu, aby zmaksymalizować zaangażowanie i ekspozycję przekazu reklamowego.
Monitorowanie i analiza wskaźników wydajności
Aby zmaksymalizować skuteczność monitorów reklamowych, niezbędne jest wdrożenie kompleksowej strategii monitorowania i analizy. Kluczowe wskaźniki tj. poziom zaangażowania odbiorców, czas przebywania (czas, jaki odbiorcy spędzają na interakcji z wyświetlaczem) i wskaźniki konwersji, mogą dostarczyć cennych informacji na temat tego, co działa na odbiorów.
Podejście oparte na danych pozwala reklamodawcom udoskonalać i optymalizować ich treści, ciągłe przekazywanie wiadomości i ogólne strategie kampanii. Pozwala to dostosować przyszłe działania dla osiągnięcia maksymalnego efektu.
Kierowanie oparte na lokalizacji
Dzięki rozwojowi technologii opartych na lokalizacji wyświetlacze reklam mogą dostarczać wysoce ukierunkowane i kontekstowo istotne komunikaty, w oparciu o fizyczną lokalizację odbiorcy.
Dzięki integracji danych o lokalizacji ze źródeł tj. GPS, sygnały nawigacyjne lub punkty dostępu Wi-Fi, reklamodawcy mogą dostosowywać treści reklamowe do konkretnego otoczenia lub okoliczności. Ten poziom personalizacji znacznie zwiększa trafność i wpływ przekazu reklamowego.
Dynamiczna aktualizacja treści
Jedną z kluczowych zalet monitorów do celów reklamowych jest możliwość aktualizacji treści w czasie rzeczywistym. Aktualizacje treści, które reagują na czynniki zewnętrzne jak warunki pogodowe, wydarzenia informacyjne, a nawet kanały danych w czasie rzeczywistym.
Takie podejście zapewnia sprawia, że reklama pozostaje aktualna, istotna i zgodna z bieżącym kontekstem, zwiększając jej skuteczność.
Emisja na wielu ekranach
Obecnie konsumenci, w ciągu dnia, korzystają z różnych ekranów, od smartfonów i tabletów po telewizory. Aby zmaksymalizować zasięg i stworzyć spójny przekaz marki, warto rozważyć wdrożenie kampanii obejmującej wiele ekranów, które przekazują spójny komunikat w wielu punktach styku.
Takie podejście wzmacnia obecność marki i zwiększa prawdopodobieństwo, że przekaz reklamowy zostanie zauważony i co szczególnie istotne, zapamiętany.
Artykuł promocyjny.